20140623

 
Idag har jag haft lägenhets drömmar. Så sugen på att flytta hemifrån, inte det att jag inte trivs hemma det gör jag, men det skulle vara kul med något eget.
 

Jag skulle vilja ha en lägenhet i stan.Ena väggen skulle vara full av tegelstenar, golvet skulle vara gjort av mörkt trä, som man tydligt såg alla ådror i, lägenheten skulle ha väldigt stora fönster och utsikt över staden. Sedan skulle den ha en balkong och där skulle jag ha palmer och blommor från andra länder jag varit i och vill åka till.Jag vill ha möbler som är olika och hem snickrade eller hittade på loppmarknader, olika färger på sittdynorna till matsals stolarna. Jag vill ha en radio i köket som hela tiden är på väldigt låg volym, vita skåpsluckor och några av luckorna ska vara i glas så man ser rakt igenom de på allt porslin. I mitt rum vill jag ha en stor säng med vita lakan, påslakan och stora gosiga filtar och mina fönster skulle prydas vita gardiner som solen kan smita igenom på morgonen. Jag vill att hela min lägenhet ska vara ett stort rum, lite som en vind. Fast toaletten och sovrummet ska ha dörrar och de ska vara 1 dörr som är delad i 2, i alla fall sovrummets dörr, toaletten kanske är snyggast att ha en vanlig dörr till?. På tal om badrumet de skulle vara gjort av blåa kakelplattor och det skulle ha gått om plats för att förvara alla mina skönhetsprodukter .Duschen skulle ha genomskinliga väggar ,det skulle även finnas ett badkar som skulle vara fullt med vackra ljus som doftade väldigt gott.Någon stans i huset skulle jag även ha en stor garderob,med massa kläder från alla världens länder.

Kommentera här: